مصدومیت ۴ نفر براثر انفجار در پارک پرواز تبریز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
سرخط خبرها

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی: نباید یک ریال از مبلغ اختصاص یافته به سازمان تامین اجتماعی کسر شود

  • کد خبر: ۲۰۶۵۶۶
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی: نباید یک ریال از مبلغ اختصاص یافته به سازمان تامین اجتماعی کسر شود
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی درمورد مصوبات کمیسیون تلفیق در خصوص بودجه سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس فراکسیون بازنشستگان مجلس روز گذشته در گفت‌وگو با رسانه گفت که پیگیری‌های فراکسیون بازنشستگان و حمایت کمیسیون تلفیق تخصیص اعتبار ۷۰ همت بابت متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و ۱۷۰ همت برای بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده است.

البته که سازمان برنامه و بودجه اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: «نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه احکام الحاقی متعددی را که بار مالی آن‌ها تامین و  پیش بینی نشده است، علیرغم مخالفت نمایندگان دولت به تصویب رساندند. با توجه به پوشش خبری گسترده این مصوبات و ایجاد انتظارات احتمالی در برخی هموطنان عزیز، لازم به تاکید است که این مصوبات در مرحله تصویب نهایی در صحن مجلس و یا در مرحله تایید توسط شورای محترم نگهبان ممکن است با چالش مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی مواجه شده و از تصویب نهایی باز بماند».

از طرفی عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس در واکنش به اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اعلام کرد: طبق اصل ۵٣ قانون اساسی دولت موظف است که لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد و مجلس هم پس از بررسی‌ها و تصویب با تایید شورای نگهبان، قانون بودجه را به دولت ابلاغ کند. در کمیسیون تلفیق بودجه را مورد بررسی قرار دادیم و دولت کسری‌هایی در بودجه داشت که این عدد بیش از ٣٠٠ هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: از دیگر موضوعات بحث بدهی دولت به تامین اجتماعی بود که در بررسی بودجه ١۴٠٣ به دولت تکلیف کردیم که ١٧٠ هزار میلیارد تومان از آن را از محل فروش اموال با واگذاری‌ها بپردازد که این مصوبات بودجه دولت را طبیعتاً افزایش می‌دهد. دولت باید بپذیرد که بودجه‌ای که به مجلس تحویل داد ناقص بود و برخی از موارد را اجرا نکرده بودند و یکی از آن‌ها هم‌ترازی بازنشستگان بود که تقریبا ۵٠ همت کسری در این بخش دیده می‌شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در کش و قوس مجلس شوای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کور سوی امیدی در دل بازنشستگان ایجاد شده که از طرفی این تایید و تکذیب‌ها همین اندک تسکین درد بازنشستگان را نافرجام می‌کند.

اگر این مبلغ کاهش یابد بازنشستگان سکوت نخواهند کرد 

دراین خصوص قربانعلی رمضانی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص اختصاص ۱۷۰ بودجه هزار میلیارد تومانی به سازمان تامین اجتماعی، مسکنی بر درد بازنشستگان هست، اما در صورتی که این مبلغ در بودجه سال آینده سازمان نیاید متناسب‌سازی حقوق چگونه انجام خواهد شد؟ با کدام بودجه؟. اگر این مبلغ مصوب شود بر متناسب‌سازی حقوق تاثیرگذار خواهد بود و اگر مصوب نشود پیش‌بینی کنید چه وضعیتی در انتظار بازنشستگان خواهد بود.

وی مصوبه کمیسیون تلفیق را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اگراین مصوبه قطعی نشود شاهد معضلات خواهیم بود و کمر سازمان تامین اجتماعی زیر متناسب‌سازی حقوق خم خواهد شد. مطالباتی که سازمان تامین اجتماعی از دولت دارد باید به نحوی باشد که بتوان از آن استفاده کرد، در صورت عدم پرداخت بازنشستگان دچار مشکل خواهند شد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: ما ۲۵ درصد از متناسب سازی حقوق دولت دوازدهم بدهکاریم و معوقات ماده ۹۶ نیز وجود دارد چرا که ماده ۹۶ به درستی، بر اساس تورم و هزینه‌های مشخص در این ماده اجرا نشده است؛ لذا نظارت مجلس و دقت شورای نگهبان را می‌طلبد.

رمضانی با تاکید بر اینکه امروز بازنشستگان حداقل بگیر و دچار مشکلات معیشتی هستند، بیان کرد: با ۵ شش میلیون تومان چگونه می‌شود زندگی کرد؟. ما از دولت انتظاری به جز پرداخت مطالباتش نداریم.  

وی افزود: سکوت بازنشستگان تا کنون در جهت مصلحت کشور بوده است و نباید صدای بازنشستگان در خیابان‌ها شنیده شود کما اینکه اساسا با این موضوع مخالف هستیم. بدون شکست سکوت بازنشستگان باید تکلیف آنان روشن شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص احتمال کسر بودجه مصوب کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: اگر این مبلغ کاهش یابد بازنشستگان سکوت نخواهند کرد و نباید یک ریال از آن کسر شود چرا که روی همین ۱۷۰ هزار میلیارد تومان هم نمی‌توانیم زیاد حساب باز کنیم.

رمضانی در نهایت گفت: امیدوارم طی سال آینده شرایط بازنشستگان تغییر کند.

به گزارش شهرآرانیوز، هرچقدر درمورد مظلومیت بازنشستگان تامین اجتماعی بنویسیم، کم است چرا که با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه الحق و الانصاف مدیریت یک زندگی ساده با ۵ یا شش میلیون تومان دشوار است. گویا به محض بازنشسته شدن آنان فراموش می‌کنیم چه خدماتی که ارائه ندادند، سال‌ها بیمه پرداخت کردند که حقوق بازنشستگی‌شان در روز‌های پیری آنان را شرمنده خانواده‌شان نکند. امید است شرایط معیشتی برای بازنشستگان در سال آینده بهتر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->